سگ لابرادور تریر بیماری های رایج این نژاد: نژاد سگ‌ لابرادور علاوه بر توانایی‌ و استعدادهایی که در فعالیت‌های ورزشی دارد. سگ‌های خدماتی خوبی هستند و از آن‌ها در کارهایی چون راهنمایی افراد نابینا و دستیاری افراد معلول استفاده می‌شود. و می‌توانند سگ‌های درمانی باشند. علاوه بر موارد ذکرشده لابرادورها می‌توانند سگ‌های یابنده مواد مخدر و مواد منفجره و سگ‌های امداد و نجات نیز باشند.

 آموزش لابرادور رتریور، پانسیون لکسیسگ لابرادور تریر بیماری های رایج این نژاد:

سگ‌های لابرادور بهترین گزینه برای خانواده‌هایی هستند که به تعلیم و فعالیت‌های فیزیکی اهمیت می‌دهند. این سگ‌ها سگ‌هایی پُرانرژی هستند و اصلاً مناسب زندگی‌های آپارتمانی نیستند.

لابرادور ها به منظور تخلیه انرژی‌شان حداقل باید روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنند و به پارک برده شوند تا با دویدن انرژی‌شان حسابی تخلیه شود؛ هم چنین اگر در خانه حیاط دارید می‌توانید در آنجا هم با سگ خود بازی کنید.

نکته قابل توجه دیگر درباره این سگ‌ها این است که آن‌ها فراری‌های ماهری هستند و بنابراین حتماً باید به آن‌ها تگ یا برچسب نشانی زد. فراموش نکنید که لابرادور اگر بیشتر روز را تنها سپری کند و فعالیت کافی نداشته باشد، رفتارهای بدی از خود نشان می‌دهد.

 بیماری‌های رایج در این نژاد:

ممکن است برخی بیماری‌های موروثی در این نژاد بروز پیدا کنند. در زیر به تعدادی از این بیماری‌ها اشاره‌ شده است.
•    دیسپلازی مفصل ران
•    دیسپلازی آرنج
•    استئوکندریت (التهاب استخوان و غضروف)
•    تحلیل پیش‌رونده شبکیه

نگاهی کلی به این نژاد:

- سایز: سگ‌های نر بین 29 تا 36 کیلوگرم وزن و 56 تا 62 سانتی‌متر قد؛ و سگ‌های ماده 25 تا 32 کیلوگرم وزن و 53 تا 59 سانتی‌متر قد
- پوشش بدن و رنگ موها: کوتاه، پُرپشت با پوششی دو برابر در رنگ‌های مشکی، شکلاتی و زرد
- طول عمر: 10 تا 12 سال

 

آموزش لابرادور رتریور، پانسیون لکسی،