سگ پیکینیز و خصوصیات رفتاری این نژاد : سگ پیکینیز و خصوصیات رفتاری این نژاد: نژاد سگ پیکینیز (Pekingese) جزو سگ های جمع و جور و کوچولو است که بدنی شبیه گلابی دارد. این سگ در گروه سگ عروسکی و سگ خانگی قرار می گیرد.قسمت جلویی پیکینیز نسبت به قسمت پشتی بدن آن بزرگتر و سنگین تر دیده می شود. این سگ حیوانی است وفادار و خانواده دوست که همیشه دوست دارد کنار خانواده خود باشد و راحت بازی کند. پوست داخلی سگ پیکینیز زخیم است اما پوست خارجی آن نازک به همراه موهای بلند می باشد. موهای این سگ در قسمت اطراف سینه و شانه ها بلندتر است.

آموزش سگ پیکینیز، پانسیون

سگ پیکینیز و خصوصیات رفتاری این نژاد:

جالب است که بدانید اصلیت این نژاد به چین باستان برمی گردد که خصوصیات و مشخصات خود را از آن به ارث برده است. همچینن بهتره بدانید که پیکینیز یک سگ سوسول نیست و زیاد شوخی نمی کند.

البته اهل دعوا و جنگ با دیگر سگها هم نیست و خیلی سخت اتفاق می افتد که سگ پیکینیز دعوا را شروع کند ولی اگرچه سگ مقابل تصمیم درافتادن با این سگ را گرفته باشد خیلی سخت است که پیکینیز بزودی عقب بکشد!!!

در حالت کلی این نژاد از سگهای خانگی بسیار به خانواده خود وفادار هستند و دوست دارند که رابطه زیبایی با آنها برقرار کنند. اما شخصیت رهبر و مستقلی دارند که دوست ندارند از کسی پیروی کنند. اما بهتراست بدانید که این نژاد از سگهای خانگی مناسب بچه ها نیستند و توانایی بازیگوشی با بچه ها را ندارند.

 

آموزش و تربیت پیکینز ها

کار سختی است. زیرا از بهره هوشی کمی برخوردار هستند . آموزش آن ها میتواند کار سختی باشد. پس برای آموزش آن ها باید صبور باشید. آنها در اطراف خانه، به ویژه با یک پیکینیز دیگر یا یک سگ دیگر با لذت به کنکاش و جست و جو می پردازند. با وجود پوشش خارجی سنگین خود،ان ها نباید در خارج از منزل زندگی کنند.

    بینی های کوتاه آنها به حس گرما حساس است و به همین دلیل آن ها باید در یک محیط با تهویه مطبوع زندگی کنند. ممکن است آموزش آنها دشوار باشد. آنها به اصلاحات سخت و روش های آموزشی پاسخ نمی دهند. هر وقت که می خواهید به پیکینیز چیزی را آموزش دهید به آنها پاداش دهید و خلاق باشید تا آن را متقاعد سازید که آنچه شما می خواهید انجام دهند.

    خلق و خوی پیکینیز تحت تاثیر تعدادی از عوامل، از جمله وراثت، آموزش، و روند اجتماعی شدن او است. توله سگ پیکینیز شما با ذوق،خوب ،کنجکاو و سرگرم کننده است، مایل به روابط با مردم و ارتباط با اطرافیانش است.

 

ظاهر سگ نژاد پیکینیز:

سگ نژاد پیکینیز جز دسته سگ های همراه و خانواده محسوب می شود و طول عمر او۱۲-۱۵سال است.پیکینیز دارای دست های کوتاه و پنجه های پهن با انحراف انگشتان به سمت خارج می باشد. پوشش خارجی او دارای موهای صاف و بلند است و فرخورده نمی باشد. موهای پیکینیز در اطراف گردن شبیه یال می شود. فاصله بین چشم های او زیاد است.سینه پیکینیز پهن و پشتش صاف است. پوزه او کوتاه و پهن می باشد و دارای چین خوردگی است.

وزن در نرها: (۳-۶) کیلوگرم،

وزن در ماده ها: (۳-۶) کیلوگرم.

قد در نرها: (۱۵-۲۳) سانتی متر،
قد در ماده ها: (۱۵-۲۳) سانتی متر.

آموزش سگ پیکینیز، پانسیون