نژاد سگ پامرانین خصوصیات رفتاری اموزش نگهداری: نژاد سگ پامرانین بیشتر از آنکه فکر کنید باهوش هستند به گونه ای که اگر به واسطه پارس کردن به طرفش بروید و یا اسباب بازی مورد علاقه اش را به او بدهید سبب می شود هر زمانی که نارضایتی و یا خواسته ای داشته باشد پارس کند.سگ های پامرانین بسیار پر تحرک هستند و مدام دوست دارند با اطرافیان بازی کنند، از این رو از تنهایی متنفر هستند و تنهایی سبب افسردگی آنها می شود. سگ های پامرانین با انسان ها به سرعت ارتباط عاطفی برقرار می کنند و به شدت به آنها وابسته می شوند. پس برای افرادی که تجربه اولشان در نگهداری سگ است انتخاب این نژاد چندان مناسب نمی باشد.

نژاد سگ پامرانین خصوصیات رفتاری اموزش نگهداری:

اموزش پامرانین، پانسیون

از نظر شستشو و منظم کردن موهای این سگ ها به مشکلی بر نمی خورید چرا که خود این سگ ها از شستشو خوششان می آید، بهتر است سگ را از تولگی به حمام عادت دهید ولی نباید این کار را به صورت افراطی انجام داد، ناخن ها را ماهی ۲ بار کوتاه نمایید. این کوچولوهای بامزه در انجام کارهای نظافتی شما را اذیت نمی کنند بلکه با شما همراه هم می شوند.

قبل از استحمام سگ در داخل گوش هایش چوب پنبه بگذارید تا آب داخل گوش هایش نرود، سپس آب ولرم را تهیه کنید و سگ را برای مدت کوتاهی در تشت پر از آب بگذارید تا خیس شود سپس با شامپو بدن سگ را بشویید.

دقت کنید که نباید چشم ها و دهان سگ را با شامپو بشویید، اگر موهای سگ ضخیم است باید این کار مدت زمان بیشتری طول بکشد، وقتی کاملا سگ را شستید با آب ولرم آب بکشید و خوب خشکش کنید. به این نکته توجه کنید اگر می خواهید دفعه بعد باز هم سگ در شستشو با شما همکاری کند به او چیزی به عنوان تشویقی مثل غذا و یا اسباب بازی بدهید.

ویژگی های کلی سگ پامرانین

     سگ پامرانین امروزی با اینکه جثه خیلی کوچیکی داره، از اجداد بزرگ و سورتمه کش اش توی قطب به وجود اومده و تاریخچه ی دراز و خیلی خیلی جالبی داره.

    پامرانین ها معمولا به غریبه ها مشکوکن و ممکنه خیلی پارس کنن
    ممکنه آموزش های داخل خونه مثل آموزش جای دستشویی سگ به اون ها سخت باشهحتما از تولگی عادتشون بدین بتونن داخل پارک بمونن
    دما و رطوبت بالا میتونه سگ پامرانین رو اذیت کنه و در معرض گرمازدگی قرار بده
    اگر درست تربیت نشن دچار مشکل رفتاری میشن که میتونه اذیت کننده باشه.
    سگ پامرانین با بچه ها خوبه ولی بخاطر جثه کوچیکش موقع بازی با بچه ها در معرض خطر قرار داره.
    با اینکه سگ کوچکی هست، موقع رو در رو شدن با سگ های بزرگ هیچ ترسی نداره و حتی ممکنه به اون ها پارس کرده و تهدیدشون هم بکنه! برای همین مراقب سگ پامرانین تون هنگام بازی با سگ های بزرگتر باشین تا بخاطر شاخ و شونه کشیدن ازشون کتک نخوره!

 

آموزش پامرانین، پانسیون