سگ چاوچاو قهوه ای اموزش تربیت خصوصیات نژاد: چاو چاو یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ است. این نژاد در مغولستان و شمال چین بوده است و به آرامی در جنوب با قبایل عشای مغولستان گسترش پیدا کردند. یکی از خصوصیات نژاد چاو چاو زبان آبی مشکی و پاهای عقبی صاف اوست که باعث خرامیده راه رفتنش می شود. ترسیم سگهایی شبیه چاو چاو در سفال و نقاشی های سلسله هان (۲۰۶ تا ۲۲ قبل از میلاد) دیده می شود. گفته می شود یک امپراتور چینی ۲۵۰۰ جفت نژاد چاو چاو را به عنوان شکارچی نگهداری می کرده است.

 

 سگ چاوچاو قهوه ای اموزش تربیت خصوصیات نژاد:اموزش چاوچاو، پانسیون

یه همدم خیلی وفادار و مناسب برای خانواده است. چاوچاو ها به صورت غریزی سگ های خیلی تمیزی هستن و آموزش جای دستشویی بهشون راحته استعداد و غریزه سگ نگهبان بودن رو دارن با کسی که ازش مراقبت میکنه یه رابطه صمیمی و قوی برقرار میکنه چاوچاو سگی کم توقع ولی بسیار وفادار و بامحبت هست. این نژاد بسیار باهوشه و اگر درست تربیت بشه خیلی سریع و راحت یاد میگیره.

سگ چاوچاو جزو نژادهای سگ متوسط رو به بزرگ به حساب میاد که ویژگی های ظاهری منحصر به فردی داره. یکی از این ویژگی ها که بهش قبلا اشاره کردیم، زبان آبی این سگ ها و پوشش بدن خیلی ضخیم و متراکم اون هاست.

چاوچاو سری بزرگ و گرد به همراه پوزه ای متوسط و بینی پهن، گرد و تیره داره. بدن این سگ ها عضلانیه و گردنی کوتاه و محو دارن. دم این نژاد بالا و روی بدنشون قرار میگیره.

 

 نکات چالش برانگیز سگ چاوچاو

بخاطر موهای بلند نگهداری از پوشش بدنش سخته، ریزش موی این نژاد بخصوص در بهار و تابستان بسیار زیاده، جزو سگ های گرون و پرهزینه به حساب میاد نمیشه بدون قلاده پیش حیوانات و سگ های دیگه رهاشون کرد. مستعد بیماری های مفصلی و آرتروز هستن اگر از تولگی اجتماعی بار نیان در بزرگسالی نسبت به غریبه ها پرخاشگر میشن غریزه شکار قوی دارن برای کسانی که تاحالا سگ نداشتن انتخاب مناسبی نیستن

حقایقی جالب درباره سگ چاوچاو

زبان چاوچاو ها برخلاف سگ های دیگه، به رنگ سرمه ای تیره هست.

تنها نژادی که غیر از چاوچاو زبان تیره رنگ داره نژادیه به اسم شارپی.

ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۶۵ یه چاوچاو رو به عنوان هدیه دریافت کرد

گفته شده امپراطور چین در قرن هفتم ۲۵۰۰ چاوچاو داشت که برای شکار ازشون استفاده میکرد.

آموزش چاوچاو، پانسیون